Z předchozího článku zcela logicky plyne bod 2:

BOD 2

Pokud chcete být úspěšní musíte mít správný SYSTÉM HODNOCENÍ, který se opírá o správné hodnotící PARAMETRY.

Podle jakých parametrů by se jinak rozhodlo, že jste to právě vy, kdo je TOP?  V mateřské školce to bylo jednoduché. Systém hodnocení za vás vymyslelo okolí.

Příště to dáš a budeš rychlejší než Kája! Zachytili jste zklamání tatínka na dětské párty, kde jste neuspěli při závodě s kelímky. Zároveň jste v tomtéž okamžiku pochopili, že pro spoustu lidí na této planetě je v jakémsi smyslu důležité měření ČASU.

jak být úspěšný

Nic si z toho nedělej! Komentovala váš závod s Kájou maminka a připojila moudrý výklad o tom, jak je důležité umět prohrávat. Jenže co to je?

Znamená to potlačit vztek, jako to občas dělával tatínek, když prohrál slovní klání s maminkou a šel se zavřít do kůlničky na zahradě? (Nutno podotknout, že vyhrát slovní souboj s maminkou bylo téměř nemožné, neboť byla vyzbrojena sadou duchovních citátů z oblasti ženské spirituality a ty si neustále doplňovala četbou a sledováním příslušných webových portálů).

Nebo to znamenalo maminčino: V pečení dortů je tchýně mistr, ale když dojde na pečení buchet, nemám konkurenci!?

Pokud ve vás takové výroky rodičů vyvolávaly zmatek, není divu. V režimu “srovnávání se z ostatními” se nikdy nemůžete naučit prohrávat! Pokud to tedy berete vážně.

Váš mozek totiž automaticky vyprodukuje nelibý pocit v okamžiku, kdy nejste TOP. Lidský mozek není od přírody přizpůsoben na hodnocení dobrý – špatný a nikdy nebude!

Je tu ale možnost nahradit parametr, ve kterém jste neuspěli jiným hodnotícím parametrem, jako to udělala maminka, když zaměnila dort za buchty a tím svůj mozek uklidnila.

Nebo můžete utéct do samoty, jako to udělal tatínek, vybít nahromaděné emoce pomocí boxovacích pytlíků a zase se vrátit do normálu. Mimochodem boxovací pytlíky mu s láskou a bio ekologických materiálů ručně vyrobila maminka.

Obojí je rozhodně lepší, než se utápět v depresi a pocitech neúspěchu.

Samozřejmě je tu možnost vystoupit ze hry na hodnocení sebe sama skrze jakékoliv parametry a netrápit svůj mozek hodnocením dobrý – špatný. Ale pokud jsme na cestě k úspěchu, asi chápete, že to nepůjde.

Kromě parametru ČASU, který vás zradil ve školce při závodě s kelímky, jste později objevili další  významné parametry hodnocení – CENU a ZNAČKU.

I-phone je přece jiná liga než děda samsung, a originál šaty za 5000 CZK  nenahradí stádně produkovanou konfekci za 800 CZK! Systém hodnocení sebe sama založený na CENĚ a ZNAČCE jste si možná udrželi do dospělosti, jenže ne každý si může dovolit být v této kategorii dlouhodobě TOP!

Aby se z toho váš mozek nezbláznil a neprodukoval ten nepříjemný pocit, pokaždé, když jste se neohákli v souladu s módní policií, museli jste mu poskytnout jiný SYSTÉM HODNOCENÍ. Samozřejmě takový, ve kterém jste TOP byli nebo snadno být mohli!

  • sportovní výkon (parametry: měření ČASU, DÉLKY, VÁHY a jiných fyzikálních či tělesných veličin)
  • zisk firmy (parametr: měření ROČNÍHO RŮSTU a běda, když to klesne!)
  • výše platu
  • země, které jste navštívili (nejvíce vás dokáže vytočit ten šťoura, co vypadá, že neumí napočítat do pěti, ale při každé vaší zmínce o Thajsku, Kubě či Mexiku, se škodolibým úsměvem poznamená, že tam byl dvakrát a naprosto vám tím hatí plány, protože vy jste potřebovali obdiv Marie a Bohdany. Pak se vám ale podaří husarský kousek s Litvou, protože ten ďábel si ji asi spletl s pitvou, zatvářil se kysele a odkráčel s podivnou poznámkou o mrtvých, ze které jasně vyplynulo, že v Litvě nikdy nebyl! Vy jo, takže v následujících pěti sekundách už na vás opět spočívají zelené oči krásné Bohdany! )

V principu ale nemusíte utrácet spoustu peněz za výjezdy do exotických zemí. Mnohdy stačí úspěšného cestovatele pouze znát a mluvit o tom, že ho znáte zrovna vy! Mezi řečí ledabyle připojíte poznámku, jak od vás na základce opisoval matiku a jak vám v druhé třídě půjčil fialovou pastelku. To, že jste se už deset let neviděli, samozřejmě nezmiňujete. I tak na vás dopadne část aury jeho cestovatelské slávy. Tuto strategii využijte v případech, kdy se vám osobně ještě žádné TOP nepodařilo.

Měřit tedy také můžeme:

  • POČET známostí z osobnostmi, které již TOP jsou (a nejen v oblasti cestování)
  • společenský význam pracovní POZICE (nebýt manažerem je prakticky společenské faux pas)
  • pochod náměstím v trenkách či červených ponožkách (parametr: měření počtu KOLIKRÁT nebo KOLIK policistů či lokálních televizí si vás všimlo)

Někteří z nás prohlédli iluzi hodnotících parametrů v oblasti materiální, prohlásili ji za OUT a nadšeně se vrhli se do oblasti duchovní. Bohužel se nám ale systémy hodnocení nevyhýbají ani zde:

  • navštívené duchovní kurzy (měření počtu nebo doba jako dlouho navštěvuji, velmi oblíbené!)
  • duchovní zážitky (POČET světelných znamení, počet energetických napojení na kdeco, počet blažených stavů, popřípadě počet depresí, které logicky následují. Dále počet opuštěných partnerů, kteří nejsou ve vaší vibrační úrovni či nezapadají do kategorie partner – DVOJPLAMEN, velmi oblíbené!)
  • facebook likes – (natolik známé, že není, co dodat, snad jen, užívejme dnes, protože zítra už přijde s novou profilovkou někdo jiný)
  • výhry ve zlatém slavíku – (parametr: POČET, co na tom, že ulice jsou plné talentovanějších lidí?)
  • školní známkování (parametr: 1-5, proč nám všem vlastně nestačí trojka, což znamená dobrý?)
  • interní hodnocení zaměstnanců /OSVČ v rámci spolupracujících firem (tady se nemusíte namáhat, bodové ohodnocení se samo postará o to, za jakých podmínek jste TOP a za jakých OUT. Z vaší strany se očekává pouze drobný krůček – abyste se s hodnocením osobně ztotožnili, milovali se v okamžiku TOP a nesnášeli v okamžiku OUT; všimli jste si někdy toho, že slovo představenstvo (firmy) je odvozeno od slova představy?

A mohli bychom pokračovat dál. Vyhodnocovat se dá cokoliv.

Jednoduše řečeno: Správný systém HODNOCENÍ je takový, ve kterém jste TOP, můžete být snadno TOP (jako to udělala maminka s buchtami), nebo k němu máte blízko. K nastavení rychlého startu ke svému úspěchu proto vybírejte pečlivě. Pokud se nedaří, změňte styl a přejděte na parametry jiné!

Podstatné totiž není to, v čem jste dobří, podstatné je, že VÁS  “vaši” LIDÉ vyhodnotí a uznají jako něco zvláštního, mimořádného a výjimečného! A tím se přirozenou formou dostáváme k nejpodstatnějšímu bodu 3.

Tajemství úspěchu, o kterých příručky mlčí. Lidské zdroje.
Bod 3

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..